„Deși cumpărăturile online sunt un concept relativ nou în Romania, ele au prins amploare și au devenit din ce în ce mai populare pe măsură ce au trecut anii. Ușurința efectuării unor astfel de cumpărături cuplată cu timpul tot mai redus al românilor a dus la înflorirea comerțului online.
Diferitele site-uri care se facilitează efectuarea cumpărăturilor online sunt dornice să atragă cât mai mulți clienți și să le prezinte beneficiile unui astfel de mediu.
Mai mult, clienții lor se lasă atrași cu ușurință. Până la urmă de ce nu? Cumpărăturile online nu necesită deplasare, bani cash sau cozi infernale. Singurele lucruri de care clientul are nevoie sunt un computer, acces la internet și site-urile potrivite. Ceea ce mulți nu știu, însă, sunt modalitățile ușoare prin care pot căuta reduceri online și prin care pot primi diferite discounturi.
Toți comercianții profită de magia unor reduceri online
Pentru a atrage clienți fideli de partea lor, multe dintre site-urile populare deja pun la dispoziția clienților abonarea la newsletter prin care acestora le sunt trimise emailuri cu noutăți și cupoane pe care le pot folosi pentru a beneficia de reduceri online.
Dar un lucru pe care mulți nu îl știu este că există mult mai multe modalități de a face rost de vouchere online. Multe site-uri mai nou pun in practica chat-ul online prin care clienții pot vorbi cu ușurință cu reprezentanții magazinului și pot cere informații despre orice nelamurire.
De altfel in cazul in care nu exista un chat pentru clieni, un telefon dat este cea mai potrivita modalitate. De cele mai multe ori, o astfel de conversație se definitivează cu oferta unei reduceri online, pentru a convinge clientul să efectueze o comandă.
O altă practică ce este la început de drum în Romania este folosirea cardurilor cadou. Acestea sunt diferite fata de cardurile de fidelitate folosite în magazine de către clienții fideli, si care oferă la rândul lor o reducere la fiecare cumpărătura. Cardurile de fidelitate necesita deplasarea clientului până la magazinul propriu-zis, o practica pe care cumpărăturile online o combat și cardurile cadou o combat.
Cardurile cadou conțin un cod de unică folosință pentru reduceri online majore sau reducerea unei sume mari din cumpărătura totala. De asemenea, pentru cei ce sunt obișnuiți cu aplicațiile de browser, extensiile individuale nu sunt niciodată prea departe de instalare. Acestea trimit notificări chiar mai accesibile decât eventualele email-uri și oferă la rândul lor reduceri online.
Mai mult, siteurile de cashback oferă posibilitatea cumulării unor reduceri online…
Site-urile de tip cashback își fac intrarea încet, încet pe piața românească si deși conceptul este încă puțin cunoscut pe plan național, el promite să crească în popularitate. Cashback presupune înregistrarea clientului pe un site specializat ce este afiliat cu mai multe magazine majore.
Clientul va folosi mai apoi acea platforma de cashback pentru orice cumpărătură din magazinele afiliate. La fiecare achiziție, clientul primește o parte din bani înapoi, urmând ca aceștia să fie transformați din bani virtuali în bani reali sau folosiți pentru cumpărături viitoare. Mai mult, siteurile de cashback oferă posibilitatea cumulării unor reduceri online și obținerii celui mai bun preț de pe piață.
Tot pe modelul Cashback este cumpărarea prin “puncte virtuale.” De obicei acestea pot fi cumpărate fie prin bani reali, fie utilizatorul le poate câștiga prin diverse metode precum urmărirea unui video sau accesarea unui link. Aceste puncte se vor permite utilizatorului să profite de reduceri în momentul în care el decide să le utilizeze.
Cum Romanii sunt mari fani ai rețelelor de socializare, companiile s-au gândit să-și promoveze produsele și in mediul online,pe Facebook sau Twitter.
Astfel nu numai, că deseori pe wall apar postări cu cele mai noi produse sau colecții, dar si link-uri către vouchere sau reduceri online. De altfel, pentru cei care nu frecventează rețelele de socializare, revistele online sunt pline de reclame și uneori chiar și de cupoane ce pot fi folosite pe anumite siteuri.
O altă metodă ce prinde amploare în străinătate, și ar putea ajunge cât de curând în Romania este cumpărarea voucherelor. Pe unele site-uri mari precum amazon sau ebay se pot cumpara vouchere de la cei ce nu mai au nevoie de ele. Atât timp cât sunt valide, aceste vouchere vor oferi la rândul lor acces la o serie de reduceri online.
Cu toate acestea, metoda nu este una sigură. Nu există nici un mod prin care poate fi verificată autenticitatea voucherelor sau prin care cumpărătorii să se asigure că acestea nu au fost deja folosite.
Cumparaturile online sunt o piață in sine, iar rata utilizării acestui procedeu de achiziționare este in creștere continua. Deși la început magazinele online erau folosite pentru a cumpăra lucruri mai greu accesibile precum cărți, bijuterii sau haine, acestea au evoluat iar oamenii își comanda astăzi mâncarea, mașinile si chiar si florile online. Poate printre singurele dezavantaje ale acestui procedeu sunt timpul de livrare pentru distantele mari, posibilitatea pierderii coletului în cazul livrării prin Poștă și chiar costurile de transport.
Datorită popularității crescute a acestui procedeu, concurența dintre platformele online este acerbă, iar pentru a câștiga loialitatea clienţilor magazinele pun la dispozițe tot felul de reduceri online, astfel cu puțină atenție, aveți ocazia de a achiziționa o gamă largă de produse la prețuri de invidiat.