Majoritatea candidatilor cu care lucrez pe linia de Personal Branding ma intreaba cum ar putea ei sa aiba un brand personal puternic, sunt doar niste oameni obisnuiti, nu SuperEroi din desene animate, nu? Daca te intrebi acelasi lucru, iti spun direct: BA DA!
Daca te gandesti la oricare SuperErou, fiecare dintre ei are o superputere atunci cand intra in ‘starea’ de SuperErou, insa in majoritatea timpului este un om obisnuit. Ba mai mult, multi dintre ei nu stralucesc in nici un domeniu, nu ies in evidenta cu nimic si sunt timizi, retrasi, etc. In plus, chiar si in forma de SuperErou, fiecare are cel putin un punct vulnerabil, prin care poate fi invins.
Ok, dar care e legatura cu tine? Din fericire, fiecare dintre noi suntem unici nu numai din perspectiva ADN-ului, ci mai ales luand in considerare traseul profesional al fiecaruia si exeprientele individuale pe care le-am avut. De aici vine SuperPuterea fiecaruia.
Daca ai 10-15 ani de experienta profesionala, te asigur ca ai cel putin o SuperPutere care sta la baza brandului tau personal. Cu toate ca ai absolvit o universitate si un MBA, alaturi de alte cateva mii de colegi, traseul tau este unic, asa cum este si distributia vaselor capilare din deget (m-a inspirat reclama la Hitachi). Iata cateva idei care te ajuta sa-ti identifici si sa-ti dezvolti SuperPuterea, adica Brandul Tau Personal.
SuperPuterea ta are legatura in primul rand cu oamenii cu care ai lucrat/interactionat de-a lungul carierei. Gandeste-te care este perceptia despre tine din punct de vedere uman si profesional. Perceptia celorlalti despre tine este nucelul brandului tau personal. Daca nu iti este clara, ia legatura cu oamenii importanti din cariera ta si intreaba-i pur si simplu.
SuperPuterea ta contine proiectele la care ai contribuit, pe care le-ai gestionat, conturile si clientii pe care i-ai adus, etc. Gandeste-te daca ceea ce ar spune despre tine un client este ceea ce te reprezinta. Intereseaza-te daca un proiect pe care l-ai gresit acum 5 ani nu a devenit o referinta in industria ta. Sau cum esti dat ca exemplu si standard de calitate excelenta in servicii de catre jucatorii din piata.
SuperPuterea ta include expertiza ta unica dintr-un anumit domeniu. Ai fost project manager pentru un proiect de referinta? Ai dezvoltat un business greenfield la 300 oameni in 3 ani? Ai gestionat finantele unei corporatii si i-ai salvat 10 milioane de EUR intr-un an? Ai redesenat structura organizationala a unei multinationale? Ai vandut la 8 din top 10 al companiilor dintr-o nisa de piata? Exemplele pot continua la nesfarsit. Fiecare dintre noi are o poveste unica. Cifrele spectaculoase ajuta, insa nu sunt un criteriu definitoriu. Analizeaza-ti cariera si te asigur ca vei identifica acele proiecte care sunt unice.
In final, SuperPuterea ta tine de tot ceea ce comunici, online si offline. Daca comunici business pe LinkedIn, dar pui poze sexi pe Facebook si esti campion foarte activ la Farmville, avem o problema. Care din cele doua te reprezinta? Comunicarea ta despre orice este in primul rand comunicarea despre tine. Ca sa ai o imagine clara, trebuie sa comunici coerent si consistent.
SuperPuterea ta este un cocktail cu o reteta unica, pe care numai tu o ai.
Cam atat pentru azi, iti doresc o SuperZi! 🙂