Ar suna bine sa putem imbina avantajele unui model de afaceri verificat, lipsei unui sef direct si a unui program strict de lucru sau perioade de odihna in care veniturile sa intre in continuare in contul nostru?
Va mai amintiti vanzatorul anilor ’60 care ne urmarea agresiv pana ne convingea sa cumparam un produs? A urmat publicitatea de masa unde eram si mai suntem inca manipulati si convinsi sa cumparam visuri sau lucruri deseori inutile
Si incet ne-am intors catre publicitate in propria comunitate, catre recomandarea din om in om. Pentru a se apara de atacul informational generalizat care genereaza inclusiv senzatia aceea de lipsa permanenta de timp, omul si-a creat propriile refugii, mai ales in comunitatile din care face parte – serviciu, hobby, copii, familie, calatorii, pasiuni sportive. Daca vrei sa fii ceva mai mult decat artist, trebuie sa faci o scoala de afaceri.
Se spune ca suntem influentati de cei mai apropiati cinci oameni din viata noastra. Companiile mari au inteles ca aici este cea mai buna distributie – in comunitati – mai ales atunci cand prefera sa fidelizeze consumatorii. In trecut – si exista si astazi – companiile de network marketing au promovat strict partea de vanzare, iar distribuitorii erau agresivi si apareau in diferite locuri cu replicile invatate pe de rost.
Chiar daca produsele unui MLM sunt in general inovative sau de foarte buna calitate – altfel nu ar putea fideliza consumatorii prin intermediul unor simpli distribuitori – mai tarziu planurile de compensatii au devenit mai sofisticate si distributia mai fireasca.
Practic Network Marketingul iti ofera un fel de franciza – modelul de afacere – pe care trebuie doar sa-l duplici de cat mai multe ori, cum spunea Eric Wore – unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri si trainer din domeniul Network Marketingului – avem trei elemente :
- Modelul de afacere testat si de succes;
- Produsele care sunt de inalta calitate si capteaza rapid clientul si
- Tu, distribuitorul, care inveti sa aplici corect sau nu formula de succes.
Care este singura variabila de aici care face diferenta intre succes si esec? TU, distribuitorul.
Investitorii care au ales Network Marketingul au mai parcurs doua etape importante pentru a genera cele mai noi solutii financiare pentru oricare dintre noi. In primul rand si-au dat seama ca au nevoie de produse de masa. Produsele de consum zilnic – cum sunt cafeaua si ceaiul – nu trebuie vandute, ci doar recomandate si distribuite.
Si daca le adaugi ceva care sa le pozitioneze in zona wellness – ultimul trend in toata lumea ! – totul suna dintr-o data foarte bine. Nu mai trebuie sa vinzi si totusi poti genera o groaza de bani pentru ca – nu-i asa – toata lumea bea cafea sau ceai. Ca sa nu mai vorbim de cafea cu ganoderma
A doua mare schimbare este orientarea planurilor de compensatii spre mai multe modalitati care se suprapun si stimuleaza atat cumparatorii cat si distribuitorii. Nu se mai castiga doar din volumul oamenilor inscrisi sub tine ci si din foarte multe alte variante ale afacerii.
Nu in ultimul rand educatia continua si leadershipul devin baza a succesului. Cu alte cuvinte, te motiveaza sa cresti si sa sprijini la randul tau pe altii, pentru ca de succesul lor depinde pana la urma succesul tau.
Network marketingul implica mai ales costuri mici de inceput fata de alte afaceri, este ideal pentru second job – cel putin pana incep sa apara veniturile consistente – si foarte bun pentru diversificarea veniturilor. O scoala de afaceri , perfectionare si de inteligenta emotionala.